Met ‘Het kind van de storm’ zet Dries Gilliaert een turbulent psychologisch sprookje neer.
Het duurde even voor ik goed in het verhaal zat. Er gebeurt heel veel tegelijk; gedachten, gebeurtenissen en fantasie komen tegelijk binnen. In het begin zocht ik naarstig naar de logica van de ontrafeling van deze familietragedie. Constant werd ik verrast doordat de dingen niet zijn wat ze lijken te zijn.

Zodra ik stopte met zoeken, vatte ik de rode draad. Dit is de logica van Dries’ personages. Het knappe aan dit verhaal is dat Dries je moeiteloos meeneemt in het hoofd van de personages. Dit is hun realiteit, hun dagelijkse strijd met alle prikkels die loeihard binnenkomen. De schrijver geeft je zo een heel bijzondere kijk in de wereld van autisme.

Dat is niet alles. Dries goochelt met prachtige woorden en zinnen. Hij is ook een meester in misleiding: niets is wat het lijkt in dit sprookje. Op het einde van het verhaal ben ik nog steeds niet helemaal zeker wat echt is en wat zich afspeelt in de fantasie van Alice.

Reacties op: Een turbulente dans tussen fantasie en realiteit

Het kind van de Storm - Dries Gillieart
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,95