Een geslaagd eerste deel

Ingridje 27 september 2020
In Achtervolgd maken we kennis met rechercheur Tess Thompson. Overgeplaatst van Rotterdam naar Amsterdam probeert ze haar plaats in het politieteam te vinden. Blijkt haar eerste zaak veel gelijkenis te tonen met de laatste zaak voor haar overplaatsing. Kan het dezelfde moordenaar zijn of ziet Tess spoken?
Een eerste kennismaking met Lisa Sanders en haar hoofdpersonage Tess Thompson was zeer aangenaam. De auteur hanteert een vlotte schrijfstijl die ze met een sterke dosis spanning aanvult. Het eerste deel in deze serie is op een mum van tijd uitgelezen wat ik zeer spijtig vond. Van mij had het verhaal minstens drie keer zo dik mogen zijn waardoor de auteur meer achtergrondinformatie over Tess had kunnen aanreiken. Waarschijnlijk is dit voorbehouden voor latere delen waar ik reikhalzend naar uitkijk.
Sterk verhaal, grimmige sfeer en een powervrouw als hoofdpersonage zijn de ingrediƫnten van dit eerste deel in de Tess Thompson-serie.

Meer recensies van Ingridje