Bal misgeslagen

Ingridje 12 januari 2021
De anderen is het eerste boek dat ik van een Hebreeuws auteur lees, denk ik. Het thema bewust kinderloos zijn en dit in de joodse cultuur, gemixt met moorden, leek me iets dat ik zeer graag ging lezen. De prachtige cover had ook mijn aandacht onmiddellijk getrokken. Reeds snel kreeg ik door dat ik mijn volledige aandacht bij dit verhaal moest houden omdat de auteur vrij chaotisch te werk ging. Of ligt het aan de vertaling? Hoewel ik heel veel literaire aspecten kon terugvinden in het schrijven kon het geheel me niet bij het boek houden.

De auteur heeft me wel verrast met haar durf om buiten de joodse denk- en leefwereld te springen. Dus een volgend boek wil ik graag nog een nieuwe kans geven. Maar De anderen heeft spijtig genoeg mijn verwachtingen niet kunnen inlossen.

Meer recensies van Ingridje