Is haar pleeghuis wel veilig?

Ingridje 06 april 2021
Na een ongelukkige thuissituatie wordt de zestienjarige Jamie uit huis geplaatst. In het gezin van Karin en Derek begint ze stilaan te ontdooien. In de dochter des huizes, Mira, vindt ze een vriendin en samen met haar vrienden begint ze zich een klein beetje terug een jong meisje te voelen die van het leven mag genieten.
Maar ’s avonds hoort ze dit rare geluid rond het huis dat ze niet kan plaatsen. En na een uitje met Mira ontdekt ze een man die het huis binnendringt… Is haar pleeghuis wel zo veilig als ze zelf dacht of speelt er meer?

Nadine Swagerman heeft met Maar ik ben jou niet een heikel psychisch probleem proberen aan te boren, het borderline syndroom.
Door de vlotte schrijfkunst van deze auteur raak je snel in het beklemmende verhaal van Jamie en waan je je in een thriller. Maar is het wel een thriller? Voor het jonge hoofdpersonage allicht wel.

Maar ik ben jou niet is weer een boek van Uitgeverij Kluitman dat emoties en taboesferen probeert bespreekbaar te maken. En waar ze naar mijn inziens iedere keer goed in slagen.
Weer een aanradertje voor de schoolbibliotheek om klasbesprekingen over te houden.

Rating: 3,5/5

Meer recensies van Ingridje