Een mix van mythologie en it

Ingridje 19 oktober 2021
Is het omdat R. Wade een Vlaams schrijversduo is of is het gewoon omdat het een welgeoliede schrijverstandem is? De vraag zal onbeantwoord blijven, maar ik ben fan van het eerste uur van hen.

Met De internauten wagen ze zich op het pad van de young adult-verhalen. Een moeilijker publiek dan de jeugd maar met dit eerste deel waarin zeven jongeren om hulp “gevraagd” wordt door een geheime organisatie, gaan ze heel wat nieuwe fans krijgen.
Ieder van hen heeft zijn of haar eigen verhaal wat mondjesmaat doorheen dit eerste deel vertelt wordt. De hoofdmoot bestaat over hun strijd om Helena, een computerprogramma, terug te vinden… IN het internet.

Waar ik eerder Mission One van R. Wade gelezen heb, merk ik hier en daar een kleine gelijkenis. Het verhaal verschilt dan wel degelijk.

Oorsprong is een supervlot geschreven verhaal vol spanning en gevaren waar plaats wordt gemaakt voor verbondenheid, vriendschap maar spijtig genoeg ook verlies. Door middel van mythologie en it te mixen krijgen we hier ook enkele heel nuttige lessen tijdens het lezen mee.
Er is geen enkele keer geweest dat dit verhaal me verveeld heeft, integendeel… een volgend verhaal zal sowieso gelezen worden.

Rating: 4,5/5

Meer recensies van Ingridje