Prima kinderboek

Irene 05 februari 2020
Ik kan mij heel goed voorstellen dat kinderen dit boek (en/of de Netflix serie) leuk vinden. Prettig lettertype, mooi vormgegeven, korte hoofdstukken, illustraties met mooie kleuren die bij het verhaal horen en vooral een wat toverachtige verhaal met trollen, elfen, reuzen. Prima kinderboek!

Ikzelf vond het iets minder. Heel veel bijzondere figuren in één verhaal en veel gebruik van hoofdletters wat ik niet prettig vond lezen. Ook vond ik het apart dat Hilda in deze fantasiewereld ineens een broodje komkommer uit haar tas haalde en haar moeder ‘gewoon’ grafisch ontwerper is. Daarbij lijkt ze op een redelijk verlaten vallei te wonen met haar moeder, maar als ze hun huis uit worden gejaagd gaan ze in een dorpje verderop kijken naar een nieuw huis en een school. Ging ze dan eerst niet naar school? In mijn ogen niet helemaal realistisch, maar het belangrijkste blijft natuurlijk dat kinderen hier wel van smullen. Daar gaat het om, dus voor hen goed nieuws dat er ook een deel 2 komt!

Meer recensies van Irene