Informatief voor kinderen

Irene 07 februari 2020
In het eerste deel is te lezen hoe Greta haar strijd tegen de klimaatverandering is begonnen en hoe ze zich inzet als milieu activist. Het boek is eenvoudig en goed geschreven voor kinderen. Soms vond ik de manier van schrijven iets te uitleggerig, maar voor kinderen denk ik juist wel fijn. De schrijvers leggen onder andere uit dat Greta een vorm van autisme heeft, Asperger, en dat zij als Asperger-autist de wereld heel zwart-wit ziet. De uitleg hierover vond ik zelf juist heel erg zwart-wit, maar dat komt mogelijk omdat ik hier zelf weer meer kennis van heb en ook niet tot de werkelijke doelgroep van dit boek behoor.
Na haar verhaal worden goede en verschillende tips gegeven wat jij als lezer kunt doen voor een beter klimaat.

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar hoeveel kinderen dit boek werkelijk zouden oppakken als ze minder geïnteresseerd zijn in de klimaatsverandering. Het is gelukkig wel gemakkelijk geschreven waardoor het boek vanaf ongeveer 8 jaar goed te lezen is.
Een ander boek omtrent dit onderwerp vind ik ‘Palmen op de Noordpool’ van Marc ter Horst, een aanrader voor als je geïnteresseerd bent in dit onderwerp.

Meer recensies van Irene