Mooi perspectief

Irene 12 oktober 2020
Het begin beloofde veel goeds, maar halverwege nam het boek een wending die ik niet helemaal kon plaatsen. Het voelde enigszins alsof er nog iets ergs moest gebeuren in de reis van Rose, maar aan de andere kant kan dit ook gewoon gebeuren. Toch kon het verhaal mij toen minder boeien evenals de kaarten van Jack. Ik weet dat hij een verstandelijke beperking heeft en dit voelt als oordelen, maar het las niet prettig. Door deze factoren heb ik de laatste 60/70 bladzijden scannend gelezen.
Wat ik overigens wel heel erg goed vind, is de manier waarop Rose met Downsyndroom is neergezet en hoe mensen daar veelal op reageren. De gedachtegang van Rose komt goed naar voren en waar voor ons dingen logisch zijn, zijn die dat voor haar niet.

Meer recensies van Irene