Them feels

Iris 09 mei 2021
[DISCLAIMER: ik heb een gratis recensie exemplaar ontvangen van de auteur. Dit heeft mijn mening echter op geen enkele wijze beïnvloed]

Om eerlijk te zijn begon ik een beetje huiverig aan Ooit in September. Dit terwijl Sjamaan van de Zwarte Dood mijn favo boek van 2020 was, ik alle updates rond dit boek vol enthousiasme heb gevolgd en superblij was toen de auteur me vroeg voor de blogtour. Op dit moment ben ik gewoon meer in de mood voor fantasie qua lezen. Verder was ik bang dat door Sjamaan mijn verwachtingen te hoog zouden zijn. Zou dit boek die gevoelens namelijk kunnen evenaren? De setting is bovendien zo anders…

Achteraf gezien hoefde ik nergens bang voor te zijn. Ooit in September is een heerlijk, o zo heerlijk en prachtig geschreven verhaal dat ook de scherpe en mindere kanten van de liefde laat zien. Ollie en Lou zijn te cute voor woorden samen en heb ik dan ook oprecht genoten, gezwijmeld en meegeleefd met de heren. Het is en blijft een New Adult hè. Oké toegegeven, af en toe had het iets rustiger gemogen met de drama, maar dat neemt niet weg dat ik van elk moment gesmuld heb :)

Daarnaast kan ik dit verhaal niet anders beschrijven als de grote en meer volwassen broer van Rood, Wit & Koningsblauw van Casey McQuiston. Allebei bevatten ze een o zo cute couple, romantiek en zorgen ze ervoor dat je een big smile op je gezicht hebt tijdens het lezen. Echter, Ooit in September is stukken minder fluffy. Het is rauwer en daardoor ook veel realistischer. Daarmee bedoel ik niet het hele presidentszoon en prins zijnde, maar meer over hoe de relatie tussen de hoofdpersonen zich ontwikkelt.

Emma Anna zorgt namelijk voor stukken meer diepgang in haar verhaal. Ze haalt verschillende onderwerpen aan zoals mentale gezondheid en rauwverwerking die ze op integere wijze in het verhaal verwerkt. Ze schuwt hierbij niets en breekt op momenten je hart. Aan de andere kant laat ze ook zien hoe prachtig de liefde in alle vormen en maten kan zijn. Hoe sterk. En vooral wat voor fenomenaal stel Ollie en Lou samen zijn!

Ik kan eigenlijk niet anders concluderen dan: Emma Anna did it again. Weer een boek van haar hand dat me overdonderd heeft. Ze is o zo hard op weg om een van mijn favo en auto buy auteurs te worden, als ze dat niet al is. Dit boek kan ik dus zeker aan alle liefhebbers van RW&K aanbevelen of eigenlijk aan iedereen die van romantiek, twee heel schattige heren en all them feels houdt. You won’t be disappointed!

Meer recensies van Iris