Dit was het helaas dus niet

Iris 26 april 2020
Nou dit was niet wat ik verwachtte en helaas niet op een positieve manier.
Voordat ik begon met lezen dacht ik dat ik opnieuw een lekker cute en grappig en zwijmelwaardig boek in mijn handen had. Precies zoals Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld. Dat was zo'n heerlijke feelgoed read!
Wat als dit het is gaf me echter een totaal andere ervaring. Het begon er al mee dat het me niet lukte om een klik te krijgen met de personages. Om het verhaal echt tot leven te wekken. Om te gaan geven om de twee hoofdpersonen. Vooral dat laatste vond ik zo jammer.
Arthur en Ben bleven... nogal vlak. Emotieloos... Bovendien had ik ook de grootste moeite om ze als koppel te zien. Ik was niet tot de wind goden aan het bidden zodat mijn schip zo snel mogelijk uit kon varen. Nog iets waar ik ontzettend van baalde.
Het einde hielp ook niet echt. SPOILER------------------------------------------want het is een OPEN einde! Geen HEA! Ze eindigen niet eens als koppel maar als vrienden... En als ik ergens een hekel aan heb... oké het wordt wel op een goede manier afgesloten en er wordt ook naar een zekere toekomst gehint. Maar daar blijft het bij. Het is ergens wel verfrissend, anders dan anders en heel realistisch. Maar ik herhaal niet echt mijn ding------------------------EINDE SPOILER Als ik lees wil ik gewoon lekker weg kunnen dromen en zwijmelen.
Of lachen. Want gelukkig zaten die momenten er nog steeds in! Meerdere momenten hebben me keihard doen schaterlachen. Heerlijk wat die twee af en toe meemaken / ondernemen. Op dat gebied waren deze personages en schrijvers werkelijk waar fantastisch. Kan dan ook niet echt aanbevelen om dit boek in het openbaar te lezen ;)

Conclusie: Uiteindelijk maakte dit boek mijn verwachtingen niet waar. Het was niet net zoals Simon vs. een superschattige read. Nee het bleef veel oppervlakkiger waardoor ik de grootste moeite had om me in het verhaal en personages in te leven. Gelukkig waren er meer dan genoeg hilarische passages me er doorheen te slepen. Al liet het einde voor mij persoonlijk ook te wensen over. Toegegeven, het is fijn om eens een ander soort verhaal te lezen. Een realistischer, maar daar ging mijn voorkeur niet naar uit toen ik dit boek op pakte. Ik kan dit boek helaas dan ook niet een hogere waardering geven.

Meer recensies van Iris