Voor alle NA liefhebbers

Iris 10 juni 2020
Vandaag is mijn beurt voor de blogtour van De Onvoldoende van Sara Ney. Toen Valerie van Valeriesboekenwereld me hiervoor benaderde was ik meteen enthousiast. Ik had deze serie al gelezen in het Engels en er zo van genoten. Dus om nu nog meer mensen kennis te laten maken met deze fantastische serie? Count me in!

Het was alweer een tijdje gelden sinds ik deze serie gelezen had en daarom besloot ik eerst nog even mijn geheugen op te frissen door het eerste deel te lezen. Misschien had ik dat niet moeten doen, of in ieder geval iets meer tijd moeten stoppen tussen deel een en twee. Want na het o zo grappige en hilarische met verfrissend verhaal en zeer unieke personages bevattende De Bijles voelde De Onvoldoende vooral in het begin aan als een onaangename koude douche.

Dit kwam omdat ik me niet kon vinden in Zeke en Violet, die in dit deel de hoofdrol hebben. Ze waren zo anders dan Oz en James. Ook stonden ze qua gedrag en persoonlijkheid mijlenver van mij vandaan waardoor het gewoon niet lukte om me in hun reacties te verplaatsen en ik ze eigenlijk een beetje irritant vond om over te lezen.

Tot de ommekeer halverwege. Toen ik hun ware aard ontdekte. Toen ik hun laagjes had weg gepeld. Toen de klik er eindelijk was. Toen. Toen, was het een heerlijke achtbaan waar ik intens van genoten heb. Waarbij ik heerlijk heb gezwijmeld en Zeke alleen nog af en toe heb verfoeid. Want zo’n ommekeer maak je niet in een dag.Bovendien blijft hij gewoon een heerlijke zeer, zeer ruwe bolster met een enorm blank pitje. Vandaar dan ook 4 sterren en wederom een aanrader voor alle New Adult lezers! Ik ben fan van deze hufters!

Als laatste nog even een complimentje voor de Nederlandse vertaling. Deze was superb! Wat mij namelijk altijd zo tegenstaat bij vooral New Adults in het Nederlands lezen is dat het taalgebruik niet aansluit bij de leeftijdscategorie en de bedscènes herhalend en af en toe zelfs ordinair aanvoelen. Echter totaal niet het geval bij zowel de Bijles als de Onvoldoende. Ik ben dan ook zeker van plan meer van deze uitgever / vertaler op te pakken!

DISCLAIMER: Ik heb een kopie van dit boek ontvangen in ruil voor deze recensie. Dat heeft mijn mening op geen enkele wijze beïnvloed.

Meer recensies van Iris