IK WIL MEER!

Iris 15 augustus 2020
Vanaf het moment dat ik dit boek zag langskomen op Instagram was ik geïntrigeerd. Een boek dat gaat over mannen die romannetjes lezen? Dat is zeker een unieke setting! Ik hoefde dan ook geen twee keer na te denken toen ik dit boek toevallig zag liggen in de bieb. Mee naar huis jij!

Van die beslissing heb ik absoluut geen spijt gehad. Wat een heerlijk boek was De Bromance Boekenclub (hierna BBC :) ). De setting was wel totaal anders dan ik verwachtte. Ik dacht dat ik een verhaal zou lezen over een groep vrienden die op de een of andere manier aan de romannetjes waren gegaan om hun relatie te redden. Oh boy was I wrong! Want dit is een prachtige fusion zoals ze in de keuken zeggen. Een fusion van roman, vermengd met een snufje sports romance en een flinke dot historische romannetje, inclusief oubollig taalgebruik. Een rare combinatie zou je zo zeggen, maar het werkte prima voor dit boek.

Dit kwam voor een groot deel door de sfeer die vanaf de eerste pagina wordt gecreëerd door de auteur. Door de chemie en de verbondenheid tussen de hoofdpersonages, eigenlijk tussen alle personages in dit boek. Het is een boek waarvan ik zowat elke minuut van het lezen met een big smile op mijn gezicht in mijn stoel zat. Al gniffelend en lachend om de nieuwste ontwikkelingen. Ik heb me dan ook prima vermaakt!

Ook even wennen voor mij persoonlijk was dat ik nu het stel niet verliefd op elkaar zag worden. Ik begon zeg maar meteen in het midden van hun verhaal. Hier is niets mis mee natuurlijk, het was alleen even een omschakeling voor mij. Er zitten overigens meer dan genoeg terugblikken naar het verleden in om je toch het gevoel te geven dat je Gavin en Thea vanaf het begin al kent.

Het toppunt is en blijft, hoe kan het ook anders, de BBC. Hun bromance, hun kibbelpartijen. Hun fantastische pogingen om hun bro te helpen en tot slotte hun analyses van die romans, om vrouwen proberen te begrijpen. HET. EINDE! Ik kan gewoon niet meer. Ik hoop dan ook zo dat uitgeverij de Boekerij de volgende delen vertaald. Ik wil meer BBC!

Meer recensies van Iris