Leuke toevoeging

IrisReadsBooks 26 januari 2021
Before van Anna Todd. Een boek waar ik eigenlijk alleen maar slechte dingen over had gehoord.
Het boek volgt Hardin. Er zijn drie delen: voordat, tijdens en nadat.

Je begint bij voordat. Hierbij volg je niet Hardin, je volgt mensen van wie hij hun leven veranderd heeft. Je leest het niet vanuit Hardin zelf. Waardoor je de personages vanaf een andere kant leert kennen. Zo krijg je een heel ander beeld en meer informatie.

Het middenstuk was veel herhaling van het eerste boek. Er zitten daar maar een aantal scènes in die er nog niet eerder waren. Hoewel alles vanuit Hardin zichtbaar wordt, voegt dit weinig toe. Het was dan ook onnodig om dit te doen. Er zaten zeker interessante stukken tussen echter hadden er betere hoofdstukken uitgekozen kunnen worden om te schrijven vanuit hem. Nu krijg je te veel raakvlakken met het andere deel.

Het laatste gedeelte was zeker, net zoals het eerste gedeelte, het beste. Je leest niet alleen hoe het afgelopen is met Hardin en Tessa. Je leest weer vanuit verschillende personages en hoe het nu met ze gaat. Voor mij was het einde van de serie goed zo.

Ben je benieuwd hoe het met Hardin en de andere personages afloopt? Of wil je meer informatie over andere personages die voorkomen in After? Dan zou ik dit boek zeker aanraden. Voor het middelste gedeelte hoef je het zeker niet te doen in mijn ogen.
In zijn geheel is dit boek een aanrader. Weer iets wat makkelijk weg leest. Alleen soms vond ik Hardin iets minder prettig. Voornamelijk hoe hij sommige dingen benoemd.

Meer recensies van IrisReadsBooks