Het Parijs van Coco Chanel

IrisReadsBooks 24 maart 2024
Over Coco Chanel is al veel geschreven. In dit boek pakt de auteur het net even anders aan. Het is een ode aan het tijdperk waarin Coco Chanel veel veranderde op het gebied van mode.

Het Parijs van Coco Chanel gaat niet alleen over haar maar over zoveel meer. Het gaat over mode, parfum, Frankrijk, Ballet, etc. Er komt van alles in voor. Dit zorgt dan ook voor veel informatie.

De rode draad van het boek mag dan wel Chanel zijn, er komen in elk hoofdstuk meerdere nieuwe mensen bij. Het werden er op een gegeven moment zoveel dat ik af en toe de draad kwijt raakte. Sommige mensen worden maar een aantal keer genoemd en komen later pas weer terug. Hierdoor was het soms lastig te onthouden wat deze persoon voor Frankrijk heeft betekend.

Wat ik miste in het boek waren de inspringers en witregels. Er staan weinig alinea’s in het boek waardoor het voor mij lastig werd om te volgen. Het ziet er voornamelijk uit als één grote lap tekst. De lengtes van de hoofdstukken varieerde heel erg, sommige waren vrij kort.
Wel staan er door het boek heen erg veel foto’s. Zo krijg je een beter beeld van de mode en de mensen.

Het is wel duidelijk dat de auteur veel tijd en moeite in zijn research gestoken heeft. De enorme hoeveelheid informatie kan nogal overweldigend zijn.
Desalniettemin is het een aanrader als je meer wilt weten over Coco Chanel en Frankrijk.

Recensie-exemplaar

Meer recensies van IrisReadsBooks