Escape

IrisReadsBooks 20 januari 2024
Cody droomt ervan om naar de opening van het nieuwste pretpark te gaan, Escape. Alleen er is één probleem, alleen rijke en beroemde kinderen mogen het park in. Als er een aantal kaarten worden verloot, ontvangt hij tot zijn verbazing een uitnodiging. Cody kan niet wachten! Maar eenmaal binnen blijkt zijn droom in een nachtmerrie te veranderen. Hij heeft nog maar één doel, namelijk ontspannen.

In het boek volg je Cody, een 12-jarige jongen met een passie voor pretparken. Zijn grote droom is ook om uiteindelijk zelf een pretpark te maken. Maar niet iedereen is het daarmee eens. Zijn ouders vinden dat hij meer op school moet focussen. De situatie thuis wordt steeds lastiger en Cody wilt graag ontsnappen naar Escape.

Het verhaal is beeldend geschreven en de hoofdstukken zijn kort. Hierdoor vlieg je door het verhaal heen.
Hoewel het verhaal makkelijk weg las, was het niet echt spannend. Het was eerder vermakelijk met wat actie. Wel zag ik alle attracties echt voor mij. Door de verschillende thema’s in het park was er ook genoeg afwisseling.

Het duurde wel even voordat de sfeer omsloeg. Dit had wat mij betreft wat eerder gemogen. Toch bleef ik wel geïnteresseerd in het verhaal. Hier en daar worden er nog wat leuke twists naar voren gebracht.

Een vermakelijk en snel boek. Zeker leuk voor de jongere lezers.

Meer recensies van IrisReadsBooks