De zomer in je bol

issie_books 02 mei 2024
Hartje zomer is het tweede deel geschreven door Nora Schenk. In het eerste deel leerde we Lizzy al kennen met haar boekwinkel. In hartje zomer gaat het gelukkig nog steeds goed met Lizzy. Haar boekwinkel doet het goed en ze is gelukkig samen met haar vriend Bram. Alleen haar rust wordt verstoord wanneer haar moeder Annabelle zonder haar vader met een vage reden naar Nederland komt. Haar beste vriendin Ikram heeft een hoofdrol in een musical bemachtigd maar na een vervelende situatie is het onduidelijk of dat nog wel goed komt.

Een heerlijk verhaal waarmee je helemaal zin krijg in de zomer. Deel 1 lezen is geen must om dit verhaal te kunnen lezen maar maakt het lezen wel extra leuk. Mooi is het dat in deze feelgood ook zwaardere thema’s zoals racisme verwerkt zijn. Soms was het wel een beetje voorspelbaar maar dat is helemaal niet erg met een feelgood. Lizzy was op sommige punten wel erg naïef dat ik echt zoiets had van “meid heb je het nog steeds niet door!”

Een heerlijke zomerse feelgood die je leest met een lach en een traan op je gezicht. Een ding weet ik zeker, na het lezen heb je de zomer in je bol. Een vlotte en hilarische feelgood met leuke personages. Het verhaal bewijst het belang van vriendschappen en dat we er voor elkaar moeten zijn ongeacht iemand zijn afkomst! Ik heb al zoveel zin in het volgende deel in deze serie.

Meer recensies van issie_books