Een knappe spannende thriller

issie_books 28 april 2024
De vrouw in de scherven is geschreven door Naomi de Meer. In deel 1 hebben we Evi al leren kennen als bijpersonage maar in deel twee is ze uit de schaduw gestapt. Evi is haar eigen psychologische praktijk begonnen, genaamd de Nieuwe Hoop. Evi haar leven verloopt niet op rolletjes, haar relatie en de praktijk gaan erg moeizaam. Dan krijgt ze een nieuwe cliënt Juliët. Juliët heeft een zeer zeldzame fobie, ze is doodsbang voor spiegels. Net als Evi vorderingen maakt pleegt Juliët volgens de politie zelfmoord. Evi gelooft dit niet en gaat op onderzoek uit.

Super knap hoe Naomi een volwaardige thriller heeft kunnen schrijven met dit korte verhaal, ook al had ik liever sommige verhaallijnen meer uitgewerkt gezien. Ondanks dat vind ik dat Naomi zich onwijs verbeterd heeft als je deel 1 met deel 2 vergelijkt. Tijdens het lezen merk je duidelijk dat Naomi psychologie heeft gestudeerd, aangezien het erg beeldend geschreven is. De schrijfstijl is vlot, waardoor je lekker doorleest. Dit komt ook door de korte hoofdstukken en dat de hoofdstukken op cruciale punten stoppen. Ondanks het feit dat er weinig personages in het verhaal voorkomen, is de spanningsboog nooit ontspannen. Super knap is hoe er gewoon nog een plottwist in het verhaal verwerkt is.

Al met al is de vrouw in de scherven, een zeer knappe uitgewerkte psychologische thriller met een verrassend einde. Een vlot en spannend tussendoortje. Een echte aanrader voor mensen die van spannende psychologische thrillers houden. Maar als je angstig aangelegd ben zou ik het verhaal niet gaan lezen.

Meer recensies van issie_books