Een verrukkelijke cocktail

issie_books 07 mei 2024
Het boek der deuren is het debuut van Gareth Brown. Het boek gaat over Cassie. Zij werkt in een boekwinkel, maar als een van haar favoriete klanten overlijdt krijgt ze een mysterieus boek in handen. Namelijk het boek der deuren. Hiermee kan je elke deur openen. Het maakt niet uit waar deze deur zich bevindt.

Dit boek bevat heel veel verschillende elementen: fantasy, thriller, roman en het heerlijke magische real good. In het boek zitten nog meer elementen van verschillende genres, er zit zelfs een stukje horror in. Bij elkaar worden deze elementen een heerlijke cocktail. Gewoon geweldig geschreven want tijdens het lezen kan je het je zo voorstellen.

Lijkt me wel echt ideaal als je zo thuis de deur uit kan stappen en dan meteen in Venetiƫ bent. Dit zou zo een super serie/ film kunnen zijn, behalve als de regisseur het verkloot. De karakters zijn gewoon zo goed uitgewerkt. Erg knap vind ik dat zelfs de magische elementen realistisch aanvoelen. Alle losjes eindjes zijn gewoon bijna perfect uitgewerkt. Dit bewijst wat voor talent Gareth is.

Een echt magisch pareltje, met zelfs een romantisch einde. Een boek vol met spanning, magische elementen en plottwisten die ik niet had zien aankomen, wat wil je nog meer? Gewoon fenomenaal geschreven en ik kan niet anders dan vijf sterren geven!

Meer recensies van issie_books