Een fantastische debuut!!

issie_books 01 mei 2024
Het meisje bij het venster van Frank Peters is een prachtig verhaal! Het verhaal gaat over Rik Wolters die uit interesse zijn stamboom uitzoekt. Tijdens een bezoek aan het archief ontmoet hij Sandra die samen met een filmploeg bezig is met een documentaire “verboden verleden”. In de archieven vind Rik een spoor naar Willem Bolnes die een familielid is van Johannes Vermeer. Maar dan ontstaat er een zoektocht die Rik nooit voorzien had.

Wat een interessant onderwerp om een boek over te schrijven en wat onwijs goed uitgewerkt is het. Het voelde echt alsof je mee reist in de trein met Rik naar Delft en of je rondloopt in de zeventiende eeuw. Zo knap is dat de personages zo beeldend geschreven zijn, waardoor je er helemaal een beeld bij kan maken in je hoofd. Ook al zijn er nog genoeg lagen van de personages die nog niet uitgewerkt zijn in dit boek, dus ik hoop onwijs dat die in het vervolg uitgewerkt gaan worden.

Ondanks het feit dat ik helemaal niet zo van kunst hou werd ik door Frank zijn enthousiasme gewoon helemaal meegesleurd in de zoektocht. Super zijn ook de plottwisten die in het verhaal zitten, hierdoor wordt je als lezer op het verkeerde been gezet.

Wat een fantastisch debuut! Een mooi, spannend, sterk historisch verhaal. Zo knap geschreven en ik kan gewoon niet wachten op het vervolg.

Meer recensies van issie_books