Een thriller die je in de houdgreep houdt

issie_books 21 april 2024
“Verlaat de gevangenis zonder te betalen” is geschreven door Marjolein van der Gaag en wat een geweldig boek! Brenda is afdelingsdirecteur bij de Belastingdienst en ze is al maanden bezig met de toeslagenaffaire op te lossen. Ze is getrouwd met Ronald die arts is. Ze hebben samen twee kinderen. Maar op een ochtend is haar dochter Marit verdwenen. Wie heeft haar dochter ontvoerd? Is het een ouder die is boos is om de toeslagenaffaire?

Wat een gave thriller, super cool hoe monopoly er op een verrassende manier in het verhaal is verwerkt. Door de cover vraag je je meteen af hoe monopoly met een vermissing te maken kan gaan hebben maar het is gewoon geniaal uitgewerkt. Het verhaal zit voor de rest ook geweldig in elkaar en op elke pagina voel je gewoon de spanning. De personages zijn ook zo goed uitgewerkt en ondanks dat je vanuit veel verschillende personages leest is dat niet storend. Super ook hoe de toeslagenaffaire erin verwerkt is, een onwijs heftig onderwerp waarvoor Marjolein niet schuwt. Dat einde is gewoon geweldig en had ik nooit zien aankomen. En dan die epiloog gewoon echt fantastisch zelfs met een plottwist waarvan ik dacht van wauw wat doe je me nu aan Marjolein.

Het is een thriller die je in de houdgreep neemt, met allerlei plottwisten en een geniaal einde! Het laat je echt verbaast achter. Super hoe dit verhaal verbonden is met de actualiteit. Een vraag die centraal staat is: Waar kan jij mee wegkomen?

Meer recensies van issie_books