Een wat minder goed deel

Jacky Overmeen 10 maart 2023
Het vijfde deel van De Magische Apotheek is - voor mij, tot nu toe - het zwakste boek uit de reeks. Er is veel herhaling en waar er in de andere delen echt op avontuur wordt gegaan, zit de groep nu grotendeels op een plek vast. Dat hoeft niet erg te zijn, en toch voelt het allemaal een beetje moeilijk. Het boek bevat verhaaltechnisch ook een aantal inconsistenties en dat maakt het minder meeslepend en geloofwaardig. Het lijkt over het algemeen gewoon wat minder doordacht dan de vorige verhalen.

Hoewel de reeks echt heel leuk is (uiteraard vooral voor de doelgroep 9 - 15 jaar), vind ik dit boek van mindere kwaliteit dan de eerste vier boeken. Daardoor ben ik ook wat minder enthousiast om het laatste deel toe te voegen aan mijn collectie. Dat ga ik uiteraard wel doen, want ik wil graag weten hoe het zal aflopen. Ik hoop dat het laatste deel de klapper wordt van een, over het algemeen, mooie boekenreeks. Dit deel was helaas niet helemaal waar ik op gehoopt had.

Meer recensies van Jacky Overmeen