Prima deel!

Jacky Overmeen 23 januari 2021
Ook dit derde deel van De Magische Apotheek is ontzettend leuk om te lezen! Het is magisch, spannend en bevat een hoofdpersonage waar jongeren zich volgens mij echt mee kunnen identificeren.

Ik moet wel zeggen dat ik dit derde deel wat minder sterk vind dan de vorige twee delen. Vooral vanaf de tweede helft bevat het weinig momenten om even op adem te komen. Er volgt conflict na conflict en elke keer is er wel weer iets aan de hand. In de vorige twee delen was dit voor mijn gevoel wat meer in balans.
Een ander dingetje is het taabgebruik; dat is best oubollig. Niets mis mee, maar voor een jeugdboek vind ik het wel wat storend, omdat het voor mijn gevoel niet de manier is waarop een meisje van dertien jaar zich zou uitdrukken. Ik heb overigens niet gekeken of dit ook voor het origineel in het Duits geldt, het kan natuurlijk een keuze zijn die de vertaler heeft gemaakt.

Al met al is het wel weer een leuk en avontuurlijk verhaal. Op naar deel 4!

Meer recensies van Jacky Overmeen