Origineel!

Jacky Overmeen 01 maart 2020
Dwaalvuur is ongelooflijk origineel! Zo klein en fijntjes opgezet, en daardoor juist ongelooflijk indrukwekkend. Ik ben eigenlijk nog geen enkel kort verhaal tegengekomen (nouja, op de klassiekers na), dat zo volledig én geloofwaardig was. Het verbaast me hoe de auteur keer op keer zo fantasierijk blijkt te zijn en daarbij niet de waarheid van haar werk en personages uit het oog verliest.

Wat mij betreft laat de auteur nu zien, na haar sterke debuut, dat ze er een is om in de gaten te blijven houden. Haar verhalen stellen nooit teleur. Daarnaast zorgt Ninja ook met Dwaalvuur voor een interessante tweede laag (ik wil het een plottwist noemen) waar je in eerste instantie helemaal geen rekening mee hield, omdat het verhaal op zichzelf al goed genoeg is. En toch schopt ze hem dan nog even door!

Dwaalvuur is zo’n fijn verhaal waar zelfs de meest luie lezer nog aan kan beginnen; je hebt het complete boekje binnen een uur uit,
Het is spannend, origineel, fantasierijk én het zal je verrassen.

Meer recensies van Jacky Overmeen