topper!

Jaimy Smeets 30 mei 2020 Auteur

De cover verteld veel over het boek.
Een meid en een hond, kijkend naar een brandende stad. Prachtige kleuringen die de cover er echt uit laten springen.
Je gaat je er gelijk ideeën bij vormen en ziet de stad ook echt voor je.

Allie wordt wakker in een kamer, die in brand staat. Ze weet niet hoe ze er komt en al helemaal niet hoe ze er weg komt.
Wat is deze plek? Die in vuur en vlam staat.
Ze weet dat haar naam Allie is.
Ze weet dat ze dood is.
Is dit de hel?
Ze vermoedt van wel en doopt de stad dan ook om tot Hell City.
Allie vecht tegen de demonen die ze tegenkomt in de stad en elke keer dat ze het uitgeput van één van hen wint, valt ze in slaap om weer wakker te worden en opnieuw de strijd aan te gaan.

Hell City is heel beeldend geschreven waardoor je je zelf in de vlammende stad bevindt. Ook de demonen zijn uitvoerig beschreven en mocht je er toch zelf geen beeld van kunnen maken, zorgen de illustraties er wel voor dat je precies weet met wie of wat Allie te maken heeft.
Ik heb meer dan eens met grote ogen zitten lezen, arme Allie leeft echt in de hel.
Elke dag opnieuw levert ze een strijd.
Elke dag opnieuw lijkt ze het gevecht te winnen, maar toch niet.
Elke dag leert ze een beetje meer, maar wat heeft dit allemaal voor nut?

Hell City is een boek waar je zo doorheen raast. Het leest makkelijk weg maar houdt je ook in haar greep. Door de demonen en gebeurtenissen ga je twijfelen aan de geloofwaardigheid van het verhaal.
Maar als het einde nadert blijkt ook dit boek een echte Joanne Carlton te zijn.
Meer dan een spannend verhaal, zeker ook een verhaal met een pakkende kern.

Dit boek valt niet te voorspellen, niet aan de cover, niet aan de flaptekst en zeker niet aan de eerste hoofdstukken.
Waar ik al lezend dacht dat dit boek niet voor mij zou zijn, werd ik flink op mijn nummer gezet.
Je denkt het allemaal te weten? Ik daag je uit!

Meer recensies van Jaimy Smeets