Hou me verborgen

Jaimy Smeets 15 april 2024 Auteur
Bedankt MH Books voor het recensie-exemplaar van ‘Hou me verborgen’.

Riva is sinds korte tijd weer vrijgezel. Ze is een aantal jaren de ‘geheime’ vriendin van een redelijk bekende zanger geweest en heeft dit altijd prima gevonden. Het leven in de spotlights is namelijk helemaal niets voor haar.
Haar beste vriend Alex is een leven in de spotlights absoluut niet schuw als acteur en mede daarom is ook hun vriendschap eentje die onder de radar blijft.
Alexander besluit Riva mee te nemen op vakantie naar Mexico, waar ze zonder teveel poespas en paparazzi kunnen genieten van hun welverdiende vrije tijd, maar dan komen er gevoelens boven drijven.

Het verhaal is vertelt vanuit het perspectief van zowel Riva als Alexander. Je leert hen beide hierdoor goed kennen. Ze zijn ontzettend goed uitgewerkt, in uiterlijk maar zeker ook in innerlijk en het rugzakje dat ze meedragen. Ze zijn al jaren vrienden, puur platonisch, maar komen er allebei achter dat ze diepere gevoelens voor elkaar koesteren.
Een zoektocht naar wat het tussen hen zou kunnen zijn volgt, waardoor niet alleen hun ontluikende relatie goed wordt uitgebeeld maar ook wat dit met hen persoonlijk doet.
Ze gaan beiden een transformatie door, op zoek naar de beste persoon die ze kunnen zijn.

Aysline McGrath heeft een erg fijne schrijfstijl die je gemoedelijk door het verhaal heen laat gaan. Het leest vlot, maar heeft geen sneltreinvaart waardoor details goed tot uiting komen.
De plot blijkt een zekere diepgang te hebben, die in eerste instantie niet lijkt te passen bij de glitter en glamour die het decor is voor het verhaal.
Het past er echter perfect bij en laat zien dat er vaak meer achter mensen, of een verhaal schuilt dan gedacht wordt.

Hou me verborgen is een verhaal dat verschillende emoties aanwakkert. Liefde, vriendschap, jaloezie, verdriet, het komt allemaal aan bod. Een verhaal over het juiste pad voor jezelf vinden, en daarop misschien zelfs een speciaal iemand op tegen komen.

Meer recensies van Jaimy Smeets