Vleugelslag

Jaimy Smeets 08 april 2024 Auteur
Bedankt April Books voor het recensie-exemplaar van ‘Vleugelslag’.

Alessa is er eindelijk klaar voor om Matthew te confronteren. Hoe hij haar achter liet kan niet door de beugel en dat zal ze hem ook wel even aan het verstand brengen.
Maar Alessa blijkt veranderd. Ze kan beter met haar gevoelens overweg en deze ook beter uiten. Hoewel ze zeker in eerste instantie kwaad is en dit Matthew ook laat merken, blijkt ze ook op een normale manier het gesprek aan te kunnen gaan.
Matthew wist al dat hij Alessa weer in zijn leven wilde, voordat ze opeens voor zijn neus stond. Haar volwassen gedrag zorgt ervoor dat hij haar ook in zijn Amerikaanse leven durft toe te laten.
Toch is het niet alleen rozengeur en maneschijn, want zowel Alessa als Matthew dragen een rugzakje met zich mee. Een rugzakje dat lichter blijkt te worden door het met z’n tweeën te dragen.

Nu we op Amerikaanse grond zijn lijkt Matthew een groter podium te krijgen. Er hing in het eerste deel een grote zweem mysterie om hem heen en die lijkt nu eindelijk op te klaren. Hoewel de lezer eigenlijk niet meer nodig had om Matthew in zijn of haar hart te sluiten, blijkt zijn ontluikende karakter daar toch voor te zorgen.
Zijn grootste pluspunt is echter zijn dochter. Ook Maddy krijgt een stem in het verhaal, nu zij weer meer in haar vaders leven is.
Het is dus duidelijk dat de personages echt tot leven komen. Het is mooi om te zien hoe ze als individu groeien, maar ook hoe ze naar elkaar toe groeien.
Er blijken toch nog wat beren op de weg, die er op het einde van het verhaal echt uit lijken te komen. Het maakt ontzettend nieuwsigierig naar het volgende deel en ik kan niet wachten om me weer in Alessa’s, Matthews én Maddy’s leven te storten!

Waar het eerste deel echt een intro leek naar meer, komt in Vleugelsag het verhaal goed tot leven. Dat het deel uitmaakt van een trilogie is wel heel duidelijk, dus het is raadzaam om de boeken echt op volgorde te lezen. Suzanne van Bilderbeek weet de lezer aan het verhaal gekluisterd te houden met haar fijne en vlotte schrijfstijl. Eens je begint blijkt er geen stoppen meer aan. De spicy scenes maken het af, al heeft ze ook hier de tussenkomst van Maddy perfect vastgelegd.
Ik ben benieuwd naar wat ze voor deel drie in petto heeft.

Meer recensies van Jaimy Smeets