fijn boek!

Jaimy Smeets 20 mei 2020 Auteur
Angela Stegeman - Pumps, pillen en popcorn.

De titel én de cover spraken me meteen aan. Dit plaatje schreeuwde mijn naam!
Ik was dan ook blij dat ik een recensie-exemplaar kreeg van Angela Stegeman en uitgever Ellessy.

Emma is een bijna dertiger die werkt als apothekers-assistente, gek is op haar glitter pumps en geen film kan kijken zonder popcorn.
Ze heeft haar leventje goed voor elkaar, het enige dat mist is een man.
Maar echt op zoek naar een relatie is ze niet, of wel?
Emma heeft het zelf niet door maar er staat een rijtje mannen klaar om op het witte paard voor te rijden.
Het is leuk om te lezen hoe Emma zelf niet door heeft dat er mannen zijn die constant met haar flirten.
Ze komt over als een beauty die dit zelf niet doorheeft wat haar tot een heel aangenaam personage maakt.

Langzaamaan begint Emma toch wat vlinders te voelen bij de avances van haar aanbidders.
Maar is dit verliefdheid? Voelt ze meer voor één van deze mannen?
Als ze Pim ontmoet weet ze het zeker, dít is dé man voor haar.
Maar voelt Pim wel hetzelfde?
En wat houdt haar verliefdheid in voor de vriendschap met haar beste vriendin Nina, Pims zus?
Nina zelf heeft ondertussen ook wat te stellen met haar eigen verliefdheid.
Toch vertrouwt ze Emma niet genoeg om hierover open kaart te spelen.
Er is te merken dat dit spanning oplevert tussen de vriendinnen. Zonder er echt omheen te draaien is het duidelijk merkbaar dat ze minder close met elkaar zijn dan eerst.

Pumps, Pillen & Popcorn was echt een heerlijk boek waar ik me helemaal in thuis voelde. Ook ik ben nog niet zo lang geleden dertig geworden, móet popcorn eten bij een film, ben gek op pumps en heb tot 3 jaar terug als apothekersassistente gewerkt.
Ook de nummers waarnaar Emma luistert op haar iPod en lekker op danst in de kroeg zijn helemaal mijn smaak.
Dit maakt het voor mij extra leuk om dit boek te hebben gelezen.

Pumps, Pillen & Popcorn is niet een typisch romantisch verhaal maar komt juist lekker rauw en eerlijk over.
Een fijn verhaal om in te duiken met een flinke portie lompigheid, toch ook wat romantiek maar vooral veel herkenning.
⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Jaimy Smeets