spannend, meeslepend verhaal.

Jaimy Smeets 28 oktober 2019 Auteur
De in Enschede geboren en getogen Arjan Boes schreef in 2012 zijn eerste debuut: Gerechtigheid.
Na veel enthousiasme van zijn lezers volgden er nog 3 boeken waarvan ik zijn laatste thriller Uit de as herrezen heb mogen lezen.
Bedankt voor het recensie-exemplaar.

Arjan schrijft met Uit de as herrezen een zeer spannend en meeslepend verhaal.
Het zijn vrij korte hoofdstukken waardoor je, in dat opzicht, makkelijk door het boek glijdt.
Echter had ik toch wat moeite om echt in het verhaal te blijven.
Er zaten redelijk wat fouten in de zinsopbouw, soms waren er woorden weggevallen of kwamen er woorden tussen die de zin wat verwarrend maakten. Ook waren er een aantal grammaticale fouten.
Hierdoor moest ik vaker stukken opnieuw lezen omdat ik het gewoon even kwijt was.
Dat maakte dat ik niet telkens de neiging had om verder te lezen.

Het verhaal speelt zich vooral af rond inspecteur Melissa Jordan, die de leiding heeft in het moordonderzoek naar de ex-manager van de populaire rockband Sincity. De verdachten stapelen zich al snel op, maar echt schot in de zaak lijkt er niet te komen. Daarnaast loopt er nog een intern onderzoek waarbij haar beste rechercheur betrokken is en heeft ze ook in de privé sfeer zaken die dringend haar aandacht nodig hebben.
De spanning loopt hoog op, en net als je denkt dat de ontknoping niet meer komt, lijkt er toch een eind aan de zoektocht te komen.

Het verhaal is geniaal bedacht. De spanning zit er vanaf het eerste moment goed in en blijft ook tot aan het eind voelbaar.
De verdenkingen wisselen steeds omdat iedereen wel een verborgen agenda lijkt te hebben en net zoals de politie weet je niet waar je het precies zoeken moet.
Er zijn flink wat personages in het boek, dus soms is even opletten wie ook alweer wie is, maar je krijgt wel een goede indruk van de karakters en de onderliggende relaties.

Het boek is onvoorspelbaar, spannend en het plot is goed bedacht.
Ik zou zeker aanraden om het te lezen, ondanks dat het bij mij soms wat stroef verliep.
⭐️⭐️⭐️,5

Meer recensies van Jaimy Smeets