Schotse zaken

Janets 07 januari 2023
Weer een fijne Karen Swan, het begint al een gewoonte te worden om er zomers en ‘s winters een te lezen. Mooie beschrijvingen van het landschap, de gewoontes en het weer van Schotland, extra leuk omdat ik daar vorige zomer was en ik het prachtig vond.
Zoals meestal zijn er twee verhaallijnen, één in het heden en één in het verleden, die dan uiteraard met elkaar te maken hebben. In dit geval is de oude lijn op ware gebeurtenissen gebaseerd, erg interessant!

Minpuntje van dit boek vind ik dat ik Alex Hyde niet zo geloofwaardig vind als consultant. Ze is heel erg jong en haar methodes vind ik niet krachtig genoeg om op topniveau bedrijven te verbeteren en met ceo’s te werken. En ze maakte nogal wat verkeerde inschattingen. Maar ach.. voor het verhaal maakte dat verder niet zo veel uit.

Meer recensies van Janets