Boeiend

Janets 22 juli 2022

Luc gaat op kampeervakantie met zijn twee zoontjes en hij heeft er moeite mee om de kinderen alleen te laten spelen met vriendjes zonder de hele tijd op te letten. Ook vindt hij het lastig om zich als vader alleen op de camping tot de andere ouders te verhouden. En zijn kinderen blijken zich met vriendjes anders te gedragen dan als hij er bij is, hoe goed kent hij ze?
Als hij dan eindelijk even een half uurtje alleen, buiten de camping, gaat wandelen, gebeurt er iets. Tot er duidelijkheid is, overdenkt hij de vakantie en zijn leven, maakt hij goede voornemens en moet hij kiezen wat voor vader hij wil zijn.
Sommige stukjes zijn vanuit het gezichtspunt van Julia, zijn ex, en dat geeft een breder beeld over Luc en zijn persoonlijkheid. Ik vond hem niet altijd sympathiek maar voelde wel erg met hem mee. En doordat het lang onduidelijk blijft hoe het afloopt met ‘de gebeurtenis’ is er een goede spanning. Knap gedaan.
Ik wilde echt doorlezen en omdat ik een paar uur zat te wachten, kon dat ook. In 3 uur had ik het uit.

Meer recensies van Janets