Geweldig

Janets 06 januari 2023
Phoenix
Wat een goed leesbegin van 2023! Ik kreeg dit boek van een vriendin, zij en haar man lazen het allebei al, en wat ben ik daar blij mee. Anders had ik Phoenix misschien wel over het hoofd gezien.
Phoenix vertelt het verhaal van Abel die, met zijn ouders en broertje en zussen en meer gezinnen uit Winterswijk en omgeving, emigreert naar Amerika. Het is een lange zware tocht en de reis wordt het hele gezin behalve Abel noodlottig. Hun schip Phoenix vergaat. Abel wordt liefdevol opgevangen en ontwikkelt zich tot journalist. Hij doet verslag van onder andere de Burgeroorlog maar blijft ondertussen altijd zoeken naar de waarheid over de ramp die hem zijn familie heeft ontnomen. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Mooi element in het boek is de vriendschap tussen Abel en Kalle.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg dat in mei uitkomt: Kalle.

“Een mens moet praten over de dingen die hem bezighouden, anders maken ze hem ziek, vooral als het ellendige dingen zijn.”

“Dat andere mensen zo essentieel zijn voor de wijze waarop een leven zich ontvouwt, is een angstige gedachte. Het maakt het toeval te belangrijk.”

Meer recensies van Janets