Knap debuut

Janets 28 februari 2023
De zeventienjarige Denny Tran wordt vermoord in een restaurant. Denny’s zus Ky wil er achter komen wat er is gebeurd. Dit is moeilijk want de politie werkt niet mee en ‘niemand heeft iets gezien’. Ze gaat zelf op onderzoek uit.

Dit verhaal speelt zich af in Cabramatta, een immigrantenwijk van Sydney waar veel geweld en verslaving voorkwam. De gemeenschap is zeer gesloten.

Heel mooi hoe de familieverhoudingen, vriendschappen, het goed willen doen, hoop en teleurstellingen worden beschreven.

In een ‘noot van de auteur’ vertelt de schrijfster dat ze deze roman heeft geschreven om iets los te maken. En dat we dan als lezers, al is het maar even, zullen beseffen ‘hoe het voelt’. Hoe het voelt om zo te worstelen en gediscrimineerd te worden. Om stelselmatig afgewezen en gekleineerd te worden. Het blijft natuurlijk lastig om dat te laten voelen maar ik denk dat ze goed geslaagd is in deze intentie.

Knap debuut.

Meer recensies van Janets