Fantastische serie van begin tot einde

Janne Janssens 22 december 2021 Auteur
Deze series was FUN. Dat is het eerste woord dat in me opkomt als ik aan de HARBINGER boeken denk. Ik kan geen favoriet kiezen, wat een zeldzaamheid is bij het lezen van series. Jennifer L. Armentrout hield hetzelfde hoge niveau aan van begin tot einde.

GRACE AND GLORY is een geweldig einde van de serie. Het plot en de schrijfstijl hadden een hoog tempo en ik vloog door het boek heen. Er is een verschillende focus op gebeurtenissen in het eerste en tweede deel. Hierdoor sleepte het verhaal nooit aan.

De personages zijn interessant. Ik las nog nooit eerder een boek met waterspuwers, engelen en duivels. Nu wil ik meer! Deze serie is een spin-off van de DARK ELEMENTS serie, maar ik perfect apart te lezen, zoals ik deed. Nu ben ik echter erg benieuwd geworden naar de voorgaande serie!
Daarnaast heeft Armentrout een fantastisch gevoel voor humor. De meeste personages waren erg grappig. Ik heb meermaals hardop moeten lachen. Ook al zijn de meeste personages niet menselijk, door hun gekke, dagdagelijkse gedachten en grappige conversaties, connecteerde als lezer gemakkelijk met hen. Bonuspunten!

Het enige karakter waaraan ik me wat ergerde, was Zayne. Alle karakterbogen waren interessant en goed ontwikkeld, en ik vond Zayne ook leuk in de eerste twee boeken, maar na de grote levensveranderende gebeurtenis (no spoilers) voor hem en de mensen (wezens?) dicht bij hem, was zijn persoonlijkheid veranderd. Daar was een goede reden voor, maar ik vond hem er niet leuker om.

Hierdoor geef ik het boek niet de 5 volle sterren, maar toch een welverdiende 4.5!

Bedankt Zomer & Keuning voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Janne Janssens