Verslavende romance in Georgisch Engeland

Janne Janssens 06 februari 2022 Auteur
Bedankt aan Boekerij voor dit recensie-exemplaar. Dit beïnvloedt mijn leeservaring en recensie in geen enkel opzicht.

Beoordeling: 3.5/5 ✰

De families Bridgerton en Rockesby leven als buren en goede vrienden naast elkaar. Hun kinderen groeiden samen op, en voornamelijk Billie Bridgerton en de broertjes Edward en Andrew Rockesby waren onafscheidelijk. Er bestond geen twijfel over dat Billie Bridgerton ooit zou trouwen met een Rockesby broer. Al zou het niet zijn met de onuitstaanbare George Rockesby…
Maar wat als je komt vast te zitten op een dak en die irritante buurjongen blijkt de onverwachte gentleman te zijn die jou ter redding komt?

'De onuitstaanbare erfgenaam' is het eerste deel in de 'De Rockesby’s' serie van Julia Quinn, auteur van de razendpopulaire boeken- én Netflixserie 'Bridgerton'. 'De Rockesby’s' gaat vooraf aan deze serie.
Ikzelf heb Bridgerton noch gelezen, noch gekeken, al staat de serie wel op mijn leeslijst. Deze recensie zal dus geen vergelijking maken tussen de twee series.

Wat was dit boek verslavend! Ik kon het niet wegleggen. 'De onuitstaanbare erfgenaam' is geschreven vanuit de perspectieven van zowel Billie als George. Ik houd van meervoudig vertelperspectief, waarbij je de wirwar van gedachten, emoties en (vaak tegenstrijdige) acties van beide personages kent maar alleen jij als lezer daar overzicht op hebt, hoe alleen jij als lezer ziet hoe dicht ze bij elkaar komen voordat ze uit onbegrip weer van elkaar wegkeren.

Het levendige, uitdagende, maar ook erg liefhebbende karakter van Billie vormde een leuk contrast met de gereserveerde houding van George, wat voor amusante dialogen zorgde. En daar drijft het boek ook voornamelijk op: dialogen tussen Billie en George, eventueel afgewisseld met andere personages.
Qua plot valt dit boek zwak uit naar mijn mening. Zo lijkt het verhaal in gang te schieten als het nieuws komt dat Edward Rockesby vermist wordt, maar wordt er daarna weinig aandacht aan geschonken. Ook kennen de verhaallijnen van Billie en George erg weinig hindernissen.

Ik werd meegesleurd door de leuke dynamiek van de personages en ben daarom erg nieuwsgierig naar de rest van de serie. Ik hoop echterook dat de andere boeken qua plot beter onderbouwd zullen zijn.

Meer recensies van Janne Janssens