Mooi debuut met intrigerende personages

Janneke Bouwman 06 maart 2021
Wat verborgen is, is een heleboel: de moordenaar van de jonge Roger, de reden van de moord, wie is de Man die geen Moordenaar is, en zo nog een heel rijtje vragen die opdoemen tijdens het lezen van 'Wat verborgen is'.
De personages zijn interessant en sommige zelfs ronduit intrigerend. Met als uitschieter uiteraard psycholoog Sebastian Bergman. Een man om te haten, om medelijden mee te hebben, om je aan te ergeren maar ook een man die een spoor van genegenheid bij je losmaakt. Hele verwarrende gevoelens voor een hoofdpersoon; een type die je daarom graag nader wilt leren kennen. Ik ben benieuwd hoe hij zich in de volgende delen ontwikkeld.

De plotontwikkeling is gedegen en minutieus worden de hoofdrolspelers op de voet gevolgd. Daarbij krijgen ze allemaal een deel van de aandacht, wat je als lezer betrokken houdt bij het opsporingsteam; van de norse leider Torkel tot de jonge Billy die op zijn eigen nerd-wijze een plekje in het team verovert.

Al met al een mooi debuut wat ik met veel plezier heb gelezen. Op naar het volgende deel en ik ben benieuwd welke streken Sebastian uithaalt en hoe hij omgaat met de kennis over wie zijn dochter is.

Meer recensies van Janneke Bouwman