Geen standaard roman

Jeanet 28 december 2023 Boekverkoper
Blauwe plekken is de debuutroman van Sidney Raven. Zij publiceert wekelijks op haar eigen website over de liefde en levende wezens.

Zilla Jongzeel is juriste en getrouwd met de bekende acteur Paul Arend. Ze hebben het goed samen, toch kan hij haar iets niet geven wat ze graag wil. Ze is graag onderdanig en houdt van pijn. Zij gaat op zoek naar iemand die haar dit wel kan geven.

Het verhaal wordt vanuit Zilla verteld en daardoor begrijp je haar gevoelens en gedachten. Het is in een vlotte schrijfstijl geschreven en daardoor leest het prettig. Sommige gedeelten gingen wel erg snel en moest ik even schakelen waar ik zat in het verhaal.

Er komen best stevige seksscènes in voor en daardoor is het boek zeker niet voor iedereen geschikt. Het geeft een kijkje in de sm wereld.

Als Zilla onder de blauwe plekken zit, maakt iemand stiekem een foto en dit wordt breeduit in de media gezet, het kan toch niet anders dan dat Paul haar mishandeld? Zo wordt er een conclusie getrokken die zomaar voor waar wordt aangenomen. Zilla pikt dit niet en wil ervoor zorgen dat het misverstand uit de wereld wordt geholpen. Dit gedeelte had meer uitgewerkt kunnen worden voor mijn gevoel.

Er komen een aantal wendingen in voor die ik niet voorzien had en dat maakt mede dat het zeker geen standaard roman is en het verrassend blijft om door te willen blijven lezen.

Meer recensies van Jeanet