Griezelige, goed geschreven verhalenbundel

Jeanet 11 december 2023 Boekverkoper
Doodeng geschreven door Henk-Theo Streng is een horrorbundel met 25 verhalen. Theo-Henk heeft al vaker spannende verhalen geschreven, maar dit is de eerste horrorbundel.

Elk verhaal is zeer beeldend en vlot geschreven. Erg knap hoe je met zo'n kort verhaal de hoofdpersonages goed neer kan zetten en mee kan leven. Je de omgeving helemaal voor je ziet.

"Ik merkte dat mijn vader gespannen begon te worden. Dat zag ik aan straaltjes zweet die over zijn gezicht liepen. Destijds dacht ik dat het zweet was van de inspanning, maar jaren later ben ik angstzweet gaan herkennen. En dit was angstzweet"

De verhalen zijn allemaal griezelig, elk op zijn eigen wijze. De één gaat over weerwolven en een ander over Voodoo. Als je niet thuis bent in horror en fantasy is dit een zeer leuk boek, want zo maak je kennis met diverse vormen van horror.

Als je de personages en setting goed voor je hebt komt de genadeklap. Vele had ik niet zien aankomen en zetten je compleet op het verkeerde been, dit is zeer goed gedaan. Soms eindig je met een smile op je gezicht maar ook wel met open mond van verbazing.

Kortom een griezelige goed geschreven verhalenbundel, die blijft boeien.

Meer recensies van Jeanet