Heerlijke feelgood vol intriges en geheimen

Jeanet 13 januari 2021 Boekverkoper
Dit is het derde boek die vertaald is in het Nederlands van Karen Swan. In elk deel neemt ze je mee naar een ander land, Noorwegen en Spanje waren de vorige keer aan bod en nu het prachtige Ierland, met de ruige kusten en kastelen.

Het verhaal gaat over drie zussen, die elk een deel van de erfenis krijgen als hun vader overlijdt. Tot verbazing van iedereen erft de jongste zus het kasteel en niet hun moeder, zij krijgt een huis elders op het landgoed. De jongste zus kwam eigenlijk al drie jaar niet meer thuis en verbleef in Dublin, terwijl de oudste zus vader op het landgoed hielp om alles draaiende te houden. Willow wil het familiekasteel graag verkopen, maar of moeder en de andere zussen daar zo blij mee zijn…..

Het verhaal speelt zich in één tijdlijn chronologisch af. In de korte hoofdstukken wordt je meegenomen in de levens van de drie zussen, Pip, Willow en Ottie. De moeder speelt eigenlijk een kleine maar niet onbelangrijke rol in het verhaal. Af en toe waande ik me echt even in Ierland. Het is vlot en in een fijne schrijfstijl geschreven, goed te volgen. Makkelijk weg te leggen en weer op te pakken. Telkens lees je iets meer over de zussen waardoor je ze goed leert kennen, hierdoor komen de geheimen die ze allemaal lijken te hebben een stukje bloot te komen liggen. Ik heb genoten van het verhaal het heeft me vele uurtjes leesplezier gegeven.

Een heerlijke feelgood vol intriges en geheimen.

Meer recensies van Jeanet