Een mooie realgood van eigen bodem!

Je@net 14 maart 2024
Als ik je weer zie – Gillian King

Lily wil best een tijdje op het dochtertje van haar beste vriendin Sara passen wanneer zij plotseling weg moet. Totdat ze ontdekt wie Sara daarvoor nog meer heeft ingeschakeld: Seb. Hij is vreselijk knap, grappig en stiekem erg sexy. O, en niet geheel onbelangrijk: Lily’s ex.

Seb is wel de laatste persoon met wie Lily een paar weken lang in hetzelfde huis wil wonen. Maar wanneer ze noodgedwongen tijd met elkaar doorbrengen, merken ze dat het verleden hen razendsnel inhaalt. Oud zeer komt naar boven, net als verborgen gevoelens en emoties. Waar vonken overspringen, gaat alleen ook weleens iets in de fik…

De mooie zonnige cover zorgt er al voor dat je dit boek meteen oppakt, de achterflap maakt dat je gelijk met het boek in een stoel ploft en gaat lezen.

Het verhaal wordt verteld vanuit Lily en wisselt af tussen heden en verleden. Deze wisselingen worden goed aangegeven bovenaan elk hoofdstuk en vullen elkaar goed aan. Langzaamaan vallen op deze manier steeds meer puzzelstukjes op hun plek en wordt duidelijk dat gebeurtenissen uit het verleden nog steeds veel impact hebben op het heden.

De personages in Als ik je weer zie zijn stuk voor stuk boeiend en interessant, al lieten sommige mijn wenkbrauwen af en toe aardig fronsen! De stekeligheden vlogen heen en weer en kregen af en toe zelfs ook mijn stekels opgezet. Van de kleine Louisa had ik nog wel meer willen zien en vooral ook van mijn favoriete personage Scott, die verdient een eigen boek waar hij de hoofdrol in speelt!

Bij de ontroerende ontknoping had ik de doos tissues, die al binnen handbereik stond, ook echt even nodig!

Met haar vlotte schrijfstijl en heerlijke humor heeft Gillian King opnieuw een sfeervolle realgood neergezet!

4,5 ★

Bedankt HarperCollins voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net