Beestenboel!

Je@net 07 juni 2020
Max Modderman 4 ‘Beestenboel’ - Matt Stanton

In iedere klas heb je er één: de gangmaker, de lolbroek, de grappenmaker. In de klas van Max is híj dat! Hij is misschien niet de slimste, maar wel de grappigste! Max weet altijd wel hoe hij mensen aan het lachen kan krijgen, maar lukt het hem ook om zijn talenten in te zetten voor een goed doel? Want er is niet alleen een nest puppy's gevonden, er zijn nog veel meer bedreigde diersoorten op de wereld. Hoog tijd voor een reddingsactie! Dit verloopt natuurlijk allemaal niet vlekkeloos... Van een puppysmokkeloperatie tot een kantineoorlog en het opzetten van een geheim pretpark: Max en zijn vrienden maken in dit nieuwe avontuur weer van alles mee.

Weer een nieuw deel in de serie van Max Modderman en opnieuw super leuk om te lezen. Het is het vierde deel, maar prima zelfstandig te lezen. De tekst leest vlot in een duidelijk lettertype. Door de leuke tekeningen en de tekstballonnetjes spreekt het boek waarschijnlijk ook de minder snelle lezers en de lezertjes die uit zichzelf niet zo snel een boek zullen pakken aan. Ook leuk om samen te lezen door de vele woordgrapjes en hilarische gebeurtenissen.

Dus mocht je op zoek zijn naar een boek met een grappig verhaal voor kinderen van ongeveer 8 jaar, dan is dit (of een ander boek uit deze serie) echt een aanrader!

Uitgever: harpercollins.nl
(Bedankt voor dit recensie-exemplaar, ik heb het weer met plezier gelezen)

Meer recensies van Je@net