Krachtig begin van een veelbelovende trilogie

Jessica 24 januari 2024
Julia Menken, profiler, zit het alles behalve mee. Nadat ze een onschuldig meisje zijn verloren is niets meer hetzelfde. Niet alleen Julia heeft het zwaar te verduren maar ook haar gezin. Haar man Daniel kampte met een burnout, en heeft hier nog steeds de naweeën van. Haar kinderen ziet ze nauwelijks. Ze leeft voor haar werk. Er is altijd wel een dringende zaak die opgelost dient te worden.

Zo nu ook, er worden gruwelijke moorden gepleegd en het is aan Julia om een zo duidelijk mogelijk profiel te maken van de dader. Dit valt niet mee. Zeker wanneer ze een oud collega tegen het lijf loopt. Met wie ze samenwerkte tijdens de vermissing van Nele. Hij lijkt haar op alle fronten tegen te werken en niet serieus te nemen. Tot grote ergenis van de koppige Julia.

Wanneer haar huwelijk ook nog op het spel staat, weet ze helemaal geen rust meer te vinden. Daniel lijkt zichzelf niet, en ondertussen moet Julia zich hard maken om de zaak tot een goed einde te brengen.

Dit boek is echt niet voor tere zieltjes. Lugubere moorden, vreselijke gebeurtenissen. Gaat je niet in de koude kleren zitten.

Op sommige momenten is het verhaal echt langdradig. Met name over de huwelijksproblemen tussen Daniel en Julia. Dit had wat mij betreft wat minder groots mogen zijn. Verder heb ik van elke letter genoten, en kijk ik uit naar het volgende deel !

Meer recensies van Jessica