Spannende roman met veel Shakespeare

JohanDC 11 februari 2020
Dit boek is een mooi debuut van Jennifer Lee Carrell. Het leest de meeste tijd als een trein en is goed opgebouwd rondom het mysterie dat zweeft rondom de persoon van Shakespeare en zijn toneelstukken. Het boek kent een goede opbouw en plotwendingen. Het doet denken aan een roman van Dan Brown. Er is echter wel één grote maar. Ik ben geen kenner van Shakespeare en daar gaat de schrijfster wel min of meer van uit. Het boek is gebaseerd op feiten en een geromantiseerde gedachtegang hoe zaken zouden kunnen zijn gegaan. Een Angelsaksische opleiding zorgt er voor dat je deze kennis niet mist, maar de gemiddelde Nederlandse scholing heeft hier geen aandacht (meer) voor. Ik durf rustig te zeggen dat ik Shakespeare en zijn toneelstukken vooral van naam ken. Dat zorgt er voor dat je veel nieuwe informatie te verwerken krijgt tijdens het lezen van dit boek. Dat kan soms afremmen. Toch heb ik het uiteindelijk niet als hinderlijk ervaren om het spannende verhaal te volgen. Daarom krijgt dit boek van mij 4 sterren en ga ik vrienden zeker aanraden het ook te lezen.

Meer recensies van JohanDC