Een spannend verhaal en goede eerste poging

JohanDC 28 juli 2021
De geheime oorsprong is geschreven door een auteur die tot nu toe schreef over feiten, non-fictie. Het boek gaat over de waarheid rondom het Genesis verhaal en de rol van de vrouw in dit verhaal. De twee hoofdpersonen zijn journaliste Gina en rijke verzamelaar Nicolas. Zij komen vanwege een interview met elkaar in contact maar hun lot wordt verbonden door de vader van Gina, die onderzoek doet naar oude Bijbelteksten en voorwerpen. Natuurlijk gaat het avontuur niet zonder slag of stoot. Ze worden tegengewerkt door de geheimzinnige ribbroederschap. Een avontuur dat boeit van begin tot eind.

Wel is duidelijk te merken dat de schrijver gewend is alle feiten te noteren. In deze roman wordt ieder detail uitgewerkt. De schrijver wil graag schrijven in de traditie van Umberto Eco en Dan Brown, maar vergeet nog wel eens dat voor de snelheid van het verhaal niet alle details hoeven te worden ingevuld en niet ieder zijpaadje bewandeld. Dat doet hij echter wel, wat onnodig vertraagd. Het is dus een roman met twee gezichten. Een goed verhaal dat lekker weg leest en een bron aan feiten, die soms storend het verhaal ophouden. Toch geef ik het verhaal 4 sterren en het advies aan de schrijver om voortaan iets minder scheutig te zijn met feiten en zijweggetjes.

Meer recensies van JohanDC