Een persoonlijke familiegeschiedenis met levenslessen

JohanDC 31 mei 2023
Hoe vind je zelf dat het gaat van Bart Römer is een beknopte familiegeschiedenis, zonder te pretenderen compleet te zijn. Het is veel eerder een bloemlezing, een inkijkje in de familie Römer en datgene wat Bart en zijn broers en zus heeft gevormd vanuit het perspectief van Bart. Het boek is opgezet in hoofdstukken die allemaal een levensles van Piet Römer als thema hebben.

Het boek leest erg vlot, ondanks het kleine lettertype. Bart Römer heeft een fijne, humoristische schrijfstijl die je meeneemt in zijn leven, verleden en levenslessen. Hij weet ook pakkend emoties weer te geven, zeker als het gaat over ouder worden en relaties. Ik heb een goed en persoonlijk beeld gekregen van de familie Römer en de ontwikkeling van Bart. Bart weet door zijn persoonlijke inkleuring de losse streken van de kwast te verbinden tot een totaalplaatje, zodat je door het boek heen een goede indruk krijgt van het gezin en met name de ouders.

Toen ik het boek eerst kreeg wist ik niet helemaal wat te verwachten, maar ik ben zeker niet teleurgesteld. Het is een mooie persoonlijke familiebeschrijving, doorspekt met levenslessen, die niet verveelt en die je graag doorleest. Een boek om aan te bevelen.

Meer recensies van JohanDC