Aardig om te lezen

JohanDC 18 december 2021
Will, over het leven van Will Smith is een aardig boek om meer te leren over het leven en de groei van Will Smith van jochie uit Philadelphia tot superster. Een boek met wijsheden, soms verstopt in een verhaal of tussenzin. De intentie is goed en de lezer wordt meegenomen op de reis die Will gemaakt heeft van zero to hero. Toch voelt het niet compleet. Of dat nu komt door de vertaling die niet altijd soepel leest, zoals letterlijke vertalingen van Amerikaanse populaire woorden en zinnen, of dat de onrustige natuur van Will zelf hier parten speelt. Iets maakt dat het boek niet compleet voelt. Soms wordt er van de hak op de tak gesprongen, soms mist er gewoon een stukje informatie of wordt een situatie maar kort uitgelegd. Dat is zonde, want de basis van het verhaal is goed en de wijsheden die er in staan zijn leerzaam. Ik had meer verwacht, het einde komt eigenlijk gewoon te snel. Tegelijk is er soms sprake van iets teveel zelfbevlekking. Maar toch een prima boek als je meer wil weten over de reis die superster Will Smith heeft afgelegd. Ik vind echter ook dat de co auteur Mark Manson zich niet echt goed van zijn taak gekweten heeft. Zonde, een gemiste kans.

Meer recensies van JohanDC