De inlener

Johanna Lime 04 maart 2024 Auteur
Bij het lezen van dit verhaal viel mij vooral de vele actie op, en de emotionele rollercoaster die het hoofdpersonage meemaakt in haar ontwikkeling tot magiër. Liv krijgt het zwaar te verduren. Ze denkt dat ze een gewone vrouw is die een baan zoekt, maar alles blijkt heel anders te zijn dan ze had verwacht. Dingen die ze altijd voor onmogelijk hield, blijken echt te bestaan. Zoals goden uit de mythologieën van de wereld. Ze krijgt te maken met een wereld waarin magiërs leven. Het is beslist niet gemakkelijk om daarin een wildvuur te zijn en een inlener. Daarbij komt dat de groep met wie ze optrekt niet de enige groep is. Er zijn ook andere magiërs, waarvan ze tegenstrijdige berichten hoort. Wie kan ze vertrouwen? Wat gebeurt er met haar en met de wereld die vertrouwd voor haar was?
Ik heb als lezer lange tijd geworsteld met de vraag waarom in dit verhaal gebeurde wat er gebeurde. De zaken volgen elkaar snel op, er worden flinke afstanden afgelegd, in onze wereld en in een alternatieve wereld. Er wordt gevochten en het is voor Liv moeilijk om alle ontberingen te overleven. Pas achter in het boek vielen alle puzzelstukjes tijdens het lezen in elkaar. Dan blijkt waarom er is gebeurd wat er is gebeurd. Hopelijk heeft Liv uiteindelijk een goede plek gevonden bij magiërs die te vertrouwen zijn. Haar liefde voor Mika speelt in het verhaal een grote rol. Ik vond het mooi om daarover te lezen en hoop dat alles op den duur weer goed komt. Er komt nog een boek in de serie. Wat zal er dan gebeuren, met de krachten die Liv in zichzelf heeft ontdekt?

Meer recensies van Johanna Lime