De Monstervakantie

Johanna Lime 17 april 2024 Auteur
Hoewel deze boeken voor de jeugd zijn, vind ik het heel fijn om ze te lezen. Frederick is de hoofdpersoon, hij woont in een heel oud kasteel in Schreiberg en is een uitvinder van allerlei bijzondere gebruiksvoorwerpen. Als hobby lijmt Frederick van allerlei botjes skeletten in elkaar, waar hij een fantasiedier van maakt. Zijn uitvindingen kan hij goed gebruiken wanneer hij in uitzonderlijke situaties terecht komt. Zijn beste vriend is een Monsterling, de vampier Victor, die met een duisterwolk ineens ergens op kan duiken en voor zijn hobby taarten bakt. Ze hebben het bureau van Griezel en Co in het kasteel opgezet om de Monsterlingen te beschermen.
In boek 2 van deze serie kwam al naar voren dat Victor en Frederick graag eens op vakantie wilden gaan. Dat gebeurt in dit boek. Ze mogen gratis op Isla Monstrosa vertoeven en hebben het daar erg naar hun zin, met de lekkere hapjes en het schreeuwkaraoke. Fredericks verjaardag wordt er ook gevierd.
De jonge miljonair die veel Monsterlingen naar zijn tropische eiland heeft uitgenodigd, blijkt een leugenaar. Zijn bedoelingen zijn niet zo nobel.
Frederick en Victor beleven een gevaarlijk avontuur om opnieuw de Monsterlingen te redden van een vreselijk lot.

Dit is een boek dat ik alweer in een ruk heb uitgelezen, net als deel 1 en 2. Ik kon het niet meer wegleggen. Gustaaf Glibber kan heerlijke spannende verhalen vertellen over heel bijzondere wezens. Dit is een spannende spionage- en actieverhaal. Over Monsters en vrienden. Griezelig spannend en soms ook erg grappig.

Een geweldig boek voor kinderen die wel van een beetje griezelen houden.

Meer recensies van Johanna Lime