De monsterkermis

Johanna Lime 03 januari 2024 Auteur
Hoewel dit een boek voor de jeugd is, vond ik het ook nog heel fijn om te lezen. Er komt een oud kasteel in voor dat wordt bewoond door originele personages, die ieder iets heel eigens hebben. Frederick is de hoofdpersoon, hij is een uitvinder van allerlei bijzondere gebruiksvoorwerpen. Die kan hij goed gebruiken wanneer hij in uitzonderlijke situaties terecht komt. En dat komt hij.
Niet alleen heeft hij een vreselijke juffrouw op zijn school en een hele nare conciƫrge die hem rotklusjes geeft voor straf. Hij krijgt ook nog eens te maken met de vreselijke man die burgemeester wil worden in de plaats van zijn oom. Als dat gebeurt zullen de gevolgen voor het kasteel, het bos en het stadje rampzalig zijn.
Oom Theobald heeft Frederick nooit verteld over hun grote familiegeheim. Maar daar komt Frederick, als nieuwsgierige uitvinder die graag weet hoe alles werkt, natuurlijk wel achter. Wat er in het bos achter het kasteel verborgen wordt gehouden, verandert zijn hele leven. Dan ontstaat Griezel en Co.

Dit is een boek dat ik in mijn kerstvakantie in een ruk uitgelezen heb. Ik kon het niet meer wegleggen. Gustaaf Glibber kan heerlijke spannende verhalen vertellen over heel bijzondere wezens. Soms wel een beetje eng. Griezelig dus, maar vaak ook heel erg grappig.

Een geweldig boek voor kinderen die wel van een beetje griezelen houden.

Meer recensies van Johanna Lime