Boom! Pow! Zap!

Jos Kunze 28 augustus 2017
Prachtig idee voor een boek.
Niet echt nieuw … wel supergaaf !
Ben je gelukkig met je leven ? Wat als … ?
Wat
als …
je andere keuzes gemaakt zou hebben ?
En dat bij iedere keuze een andere wereld ontstaat
waarin je juist het andere gekozen hebt.
Niet linksaf maar rechtsaf.
Vooruit
Achteruit
The Matrix
Zwarte Kubus
Multiversum
Wauw!
De schrijfstijl van Crouch dwingt je meedogenloos tot adembenemende snelheid. Of je wilt of niet … doorlezen zul je. De paragrafen in dit boek bestaan maximaal uit 2 zinnen, meestal maar 1 zin. En het woord paragraaf gebruik ik losjes omdat Crouch eigenlijk werkt zonder paragrafen. Het is vaak maar een korte zin.
Of een woord.
Zwarte bonen.
Hele, gepelde tomaten.
Soep.
Perziken.
Dit boek wil gewoon een paar uur van je aandacht. Neem plaats in de achtbaan. Hou armen en benen binnenboord tijdens de rit en blijf zitten totdat de achtbaantrein helemaal stilstaat.
Thanks for choosing Dark Matter.
Enjoy the ride!
Meer is het niet. Je hoeft er niet bij na te denken, je hoeft er niet echt een mening over te hebben en na een paar dagen ben je het weer vergeten omdat je belangrijkere zaken aan je hoofd hebt. Daarbij vraagt dit boek niet om die aandacht, maar claimt het. Bijna als een geestelijke verkrachting.
Het moge duidelijk zijn: dit boek is een filmscript. En dat zal voor de liefhebber een prachtige film opleveren … bij voorkeur te zien in IMAX 3D.
Maar lees vooral eerst het boek.
Ga d’r goed voor zitten en
geniet
van