London with love

Judith (juf-judith) 10 februari 2024
ennifer ontmoet Nick als ze een tiener is. Hij helpt haar wanneer ze met vrienden naar een concert gaat, waarbij de vrienden toch niet echt vrienden blijken te zijn. Na dit voorval ontstaat er een vriendschap tussen Jennifer en Nick die zich over de jaren uitstrekt.

Het boek omhelst meerdere jaren en Jennifer en Nick worden volwassen. Beide hebben ze verschillende relaties met anderen. Jennifer werkt zich rot om uitgever te worden en Nick gaat aan de slag als journalist. Soms zijn Jennifer en Nick close, maar op andere momenten zien ze elkaar jaren niet. Elke keer wanneer ze elkaar zien, merk je als lezer een onderliggende spanning. Wanneer er uiteindelijk iets lijkt te gebeuren, zorgt hun diepe kennis over elkaar ervoor dat ze geen relatie aangaan en verwaterd hun contact. Toch vinden Jennifer en Nick elkaar elke keer opnieuw, voornamelijk in London maar ook In New York.

Het verhaal loopt van 1986 tot 2023. In deze 35 jaar gebeurd er veel en beleven de beide karakters veel verschillende dingen. Op sommige momenten vond ik het karakter van Jennifer (of Jen/Jenny) bijna te uitgewerkt, terwijl ik eigenlijk ook wel wat meer diepgang had willen zien bij Nick. Toch boeide het boek van het begin tot het einde. De schrijfster heeft een aantal bijzondere gebeurtenissen van de afgelopen jaren meegenomen in het verhaal, waaronder 9/11, de busaanslag in London en covid. Hierdoor is het boek ook een verhaal over gebeurtenissen die ik als eind dertiger me allemaal nog goed kan herinneren.

Meer recensies van Judith (juf-judith)